56                                             REGISTRES DU BUREAU                                        [i573]
CXVII. — [Lettres du Roi relatives à la mort du duc d'Aumale et aijx trourles
QUI POURROIENT s'eNSUIVRE.] Reçues le 16 mars 1573. (Fol. 334 v°.)
14 mars. De par le Roy,
Trés chers et bien amez,
"Ce nous a esté plaisir de veoir par voz lettres du unziesme de ce present moys W, que toutes choses soient en bon et tranquille estat en vostre Ville, et qu'il ne se soit trouvé aucune apparence de bruitz qui y ont couru depuis la mort de feu nostre Cou­sin le Duc d'Aumalle'2'; vous priant et neantmoins mandant et ordonnant tenir tousjours la main ad ce qu'il n'advienne aucune rumeur ou esmotion popu­laire en voslred. Ville, mais que le repos y soit main­tenu, ainsy que nous desirons, et avec l'ordre que
nous vous avons laissé par escript pour y estre gardé au bien de nostre service'3' : car tel est nostre plaisir.
"Donné à Fontainebleau, le xiiii™"1 jour de Mars 1673."
Ainsy signé : «CHARLES".
Et au dessoubz: "Pinart".
Et au dos est escript ce qui s'ensuict : A nos trés chers et bien amez les Prevost des Mar­chans et Eschevins de nostre bonne Ville et Cité de Paris.
El scellé du petit cachet de ses armes.
CXVIII. — Idem. [Lettres de la Roine Mere Catherine.]
Reçues le 16 mars 157.3. (Fol. 335 r°.)
14 mars. Messieurs,
"Quant le repos continuera et demourera tous­jours en vostre Ville, ainsy que vous nous escripvez qu'il a esté depuis que nous en sommes partiz jusques icy, cella donnera grand contentement au Roy Monsieur mon Filz, et apportera honneur à ceulx qui ont les charges publicques. Et pour ce, je vous prie y tenir la main, suivant que le Roy mond. Filz vous a escript : auquel vous ferez en ce faisant service fort agreable.
"Priant Dieu, Messieurs, vous avoir en sa saintte et digne garde.
"Escript à Fontainebleau, le xiinmo jour de Mars 1573."
Ainsi signé: "CATHERINE".
Et au dessoubz : k Pinart ".
Et au doz est escript ce qui s'ensuict : A Messieurs les Prevost des Marchans et Eschevins de la bonne Ville de Paris.
CXIX. — Capitaines. [Ordonnance pour la police de la Ville.]
16 mars 1573. (Fol. 44 r°.)
Du seizeiesme jour de Mars m vc lxxiii.
Au Bureau de la Ville de Paris, où estoient Mes­sieurs les Prevost des Marchans et Eschevins de la­ditte Ville, ledict jour ont esté mandez et sont com­paruz aud. Bureau les Cappitaines Collonelz d'icelle, en la presence desquelz ont esté leues les Lettres tant du Roy que de la Royne à nous envoiées et receues le jour d'huy W, ensemble l'ordre que Sa Majesté
entend estre tenu en ceste Ville pendant son absence, pour le repos et tranquilité d'icelle, iceulx Cappi­taines Collonnelz oïz; et le tout mis en deliberation, a esté arresté et ordonné ce qui s'ensuict :
Premierement :
k Est ordonné au cappitaine Bellanger, ad ce pre-sent; de donner ordre avec le sr de Vignolles à la
(-) Les lettres de l'Echevinage ici visées manquent au Registre. Elles faisaient réponse à la missive du Roi, reproduite ci-dessus, à l'article CXIV.
(-) -Feu nostre cousin le Duc d'Aumalle» : voir la note 2 de la page 54. (-) Le texte de l'Ordonnance royale est donné ci-dessus, à l'article CVII. (*) Ces Lettres sont celles mêmes qui figurent aux deux articles précédents.